kiss kiss kiss

Sådär. Nu är det inflyttat. Fast inte helt utflyttat. Jag har gigantiska säckar med kläder som jag hade tänkt ge till läkarmissionen, fast det blev inte av så nu står de där i källaren i Ronna.

Dilemma:
Vad ska jag göra med säckarna?
Alternativ 1: Jag slänger allt i grovsoprummet. Lätt och smidigt på en gång i morgon. Och mår dåligt i flera månader över att någon hade kunnat använda de helt dugliga kläderna som i stället ligger på en soptipp och möglar. På grund av mig.
Alternativ 2: Jag släpar dundertunga flera säckar med kläder till buss, sen på pendeltåg, sen tunnelbana, sen buss, sen bära bära till ett proppöverfullt hus där vi knappt kommer fram som det är. Sen på måndag eller så bära bära till buss, sen tunnelbana, sen bära till någon andrahandsbutik som vill ha.

Mysslipysslimyssel har inte tid att bli klappad en enda sekund i onödan. Han springer omkrig och luktar på hela huset. Och sen en gång till. Och sen igen. Och så ännu en gång. Däremellan sätter han sig på tv-bänken och bajsar. Men det är fint när man sitter och blickar ut över havet av flyttlådor och så sticker det upp en liten nos bakom en kant som luktar och luktar.

Appropå lukt va. Vi har en frystoa här i huset. Den ska förhoppningsvis inte lukta. Det visar sig väl. Men så berättade vår värd att kvinnan som bodde i huset innan de köpte stället för typ 3 år sedan använde sig av en båttoa att kissa i, som hon kunde gå och tömma i skogen, för då behöver man inte tömma frystoan så ofta, det är väl meckigare. Hon sa också att hon inte har kollat båttoan så hon visste inte om den var fräsch och så. Så den kollade jag in. Det skvalpade i den. Jag drog snabbt slutsatsen att det skvalpande ljudet alstrats av urin. Lika snabbt räknade jag ut att denna vätska legat i denna behållare i tre år. Jag lyfte lite på locket. Det borde jag inte ha gjort.

I övrigt är det fint och rent och bra. Eller alltså. Damen som bodde här hade en inredningssmak från helvetet. Bårder överallt och spetsskärmar i fönstrena och pastellfärger och gräsliga gardiner. Men så fort man fått bort krafset och fixat lite kommer det bli finfint. Och det finns en sjö i närheten och åkrar och skog och luft och ljus och mörker som man kan tälja sig igenom på natten.

Kommentarer
Postat av: dean

varför har du inte en egen kategori för kiss?

2008-12-28 @ 23:53:42
URL: http://tomatburgare.bloggagratis.se
Postat av: klara

haha! ja, det kan man ju fråga sig.

det borde jag definitift ha.

en vacker dag, när jag skriver ännu något om det gyllene vattnet, ska det bli.

2009-01-10 @ 18:05:33
Postat av: Anonym

desvärre verkar man inte kunna byta kategori i efterhand

2010-02-15 @ 21:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0